Ăšvod
AĹĄ uĹľ se Vám pĹ™i tomto slovÄ› vybavĂ otrhanĂ˝ dvojplošnĂk s „hakenkrojcrem“, supermodernĂ letoun s bĂlou hvÄ›zdou, ÄŤi snad jen vaše ošklivá tchĂ˝nÄ›, vÄ›zte, Ĺľe nemáte tu ÄŤest s nikĂ˝m jinĂ˝m neĹľ s nejniÄŤivÄ›jšà jednotkou na webgame. MnohĂ˝mi milována, jinĂ˝mi zatracována. Jednotka, která je schopna bÄ›hem jedinĂ© odehrávky nadÄ›lat z vašich nebohĂ˝ch lidiÄŤek náplĹ do paštiky a z vašich baráčkĹŻ stavebnĂ materiál pro hnĂzda vlaštovek a vrabcĹŻ. Jak bychom ji pak nemohli mĂt rádi?
UĹľ to tak bĂ˝vá. WG je hra dlouhá a komplikovaná, mnoha zmÄ›nami poznamenaná. Zub ÄŤasu si pohrál i s našà milovanou stĂhaÄŤkou. Ne mnoho, avšak pĹ™eci jen. A protoĹľe tu holku máme rádi, jistÄ› uznáte Ĺľe si malĂ© ohlĂ©dnutĂ zaslouĹľĂ.
StĂhaÄŤky jako takovĂ© nikdy zmÄ›nou neprošly. KonkrĂ©tnĂ zmÄ›ny se vĹľdy tĂ˝kaly jejich ĂştokĹŻ, aĹĄ uĹľ se jednalo o kosmetickĂ© Ăşpravy, ÄŤi radikálnĂ Ĺ™ezy. PojÄŹme
si tedy na úvod představit jednotlivé útoky a následně se zastavit nad jejich vývojem.
Bombardovánà měst
Parametry bombardovánĂ na jeho ĂşplnĂ©m počátku | ĂštoÄŤĂ jednotky | StĂhaÄŤky | BránĂ jednotky | StĂhaÄŤky a bunkry | PodmĂnka ĂşspÄ›chu | SĂla Ăştoku je o nÄ›co vÄ›tšà neĹľ sĂla stĂhaÄŤek + 1/2 sĂly bunkrĹŻ obrany | Zisk pĹ™i ĂşspÄ›chu | 5% budov, 10% obyvatel, pokles spokojenosti aĹľ o 10% (na min. 60%) | Ztráty jednotek |
aĹľ 10% stĂhaÄŤek Ăşt. Obránce mĂ©nÄ› stĂh. i bunkrĹŻ |
Ke zmÄ›nÄ› došlo v bĹ™eznu roku 2004. Jednalo se pouze o Ăşpravu poklesu spokojenosti. ZbĂ˝vajĂcĂ parametry zĹŻstaly stejnĂ©.
Parametry bombardovánà po 20. věku | Zisk při úspěchu | 5% budov, 10% obyvatel, pokles spokojenosti až o 8% (na min. 60%) |
K dalšà zmÄ›nÄ› došlo v dubnu roku 2006. Byl nepatrnÄ› snĂĹľen efekt niÄŤenĂ a navrácen pokles spokojenosti do pĹ™edchozĂho stavu. Jedná se zatĂm o poslednĂ (tedy stále aktualnĂ) zmÄ›nu, proto je uveden i seznam zbylĂ˝ch parametrĹŻ.
Parametry bombardovánĂ od 35. vÄ›ku po souÄŤasnost | ĂštoÄŤĂ jednotky | StĂhaÄŤky | BránĂ jednotky | StĂhaÄŤky a bunkry | PodmĂnka ĂşspÄ›chu | SĂla Ăştoku je o nÄ›co vÄ›tšà neĹľ sĂla stĂhaÄŤek + 1/2 sĂly bunkrĹŻ obrany | Zisk pĹ™i ĂşspÄ›chu | 4% budov**, pokud je vĂtÄ›zstvà částeÄŤnĂ© tak jen 2%, 10% obyvatel, pokles spokojenosti aĹľ o 10% (na min. 60%) | Ztráty jednotek | aĹľ 10% stĂhaÄŤek Ăşt. Obránce mĂ©nÄ› stĂh. i bunkrĹŻ |
** PĹ™i ĂştocĂch mimo válku a v rámci PrávÄ› vyhlášenĂ© války niÄŤĂ o 25% budov mĂ©nÄ›. TaktickĂ˝ náletParametry TaktickĂ©ho náletu | ĂštoÄŤĂ jednotky | StĂhaÄŤky | BránĂ jednotky |
StĂhaÄŤky a bunkry | PodmĂnka ĂşspÄ›chu | SĂla Ăştoku je o nÄ›co vÄ›tšà neĹľ sĂla stĂhaÄŤek + 1/2 sĂly bunkrĹŻ obrany | Zisk pĹ™i ĂşspÄ›chu | ZniÄŤĂ aĹľ 10% voj. základen, pĹ™i částeÄŤnĂ©m vĂtÄ›zstvĂ zbouráno o polovinu mĂ©nÄ› základen. Pokles spokojenosti o polovinu menšĂ, neĹľ pĹ™i bombardovánĂ mÄ›st (na min. 60%). | Ztráty jednotek | aĹľ 15% stĂhaÄŤek Ăşt. Obránce mĂ©nÄ› stĂh. i bunkrĹŻ |
Naše elitnĂ piloty jsme mohli nechat poprvĂ© proletÄ›t nad cizáckĂ˝mi základnami jiĹľ na goldu, psal se tehdy nultĂ˝ vÄ›k, byl mÄ›sĂc zářà a letopoÄŤet konÄŤil dvojÄŤĂslĂm 07. PrvnĂ ostrĂ˝ pĹ™elet na publicu nastal v mezihĹ™e, po kterĂ© následoval 44. vÄ›k a leteckĂ˝ den tak mohl koneÄŤnÄ› naplno vypuknout.
Samotnému naprogramovánà však předcházela dlouhá diskuze z řad veteránů. Bylo mi umožněno nahlédnout do tenkrát vedených diskuzà a já tak pro vás mohl
vybrat nÄ›kolik autentickĂ˝ch pĹ™ĂspÄ›vkĹŻ z fĂłra, na kterĂ©m se tento Ăştok rodil. JeštÄ› pĹ™edtĂm však struÄŤnĂ© vyjádĹ™enĂ veterána steamrollera, kterĂ˝ nám pĹ™ipomene
přoc byl tento útok vlastně zaveden.
Kdo z veteránů navrhl nový útok taktický nálet?
Takticky nálet je dĂlem celĂ©ho tĂ˝mu. Došli jsme k tomu, Ĺľe by byl dobrĂ˝ novĂ˝ Ăştok stĂhaÄŤkami, aby se vĂce pouĹľĂvaly stĂhaÄŤky a bunkry v armádách, neĹľ tomu bylo dĹ™Ăve. Ĺešilo se, zda by mÄ›l Ăştok brát spokojenost nebo pĹ™ipravenost. ZvaĹľovaly se i jinĂ© varianty, ale dospÄ›ly jsme jako k nejlepšà k tĂ©to. TakĂ© Ĺ™ada hráčů dĹ™Ăve pouĹľĂvala bombardovánĂ na spokojenost, i kdyĹľ nemÄ›li v Ăşmyslu druhĂ© stranÄ› niÄŤit budovy.
Jakým poměrem hlasů byl schválen?
Byl schválen s jednoznaÄŤnou podporou 13:1 a poslĂ©ze byl brzy naprogramován, za coĹľ musĂme podÄ›kovat Elpassovi.
Ve svĂ© podstatÄ›, nejprve se objevil návrh zavĂ©st novou jednotku lodÄ›, kterĂ˝ se zdál moc radikálnĂ, naÄŤeĹľ jsme se zamýšleli nad vyuĹľitĂm stávajĂcĂch jednotek a novĂ˝ch ĂştokĹŻ, pĹ™iÄŤemĹľ jako nejperspektivnÄ›jšà se jevilo zavedenĂ novĂ©ho Ăştoku stĂhaÄŤkami. U toho jsme Ĺ™ešili parametry, kde nejvÄ›tšà podporu zĂskala varianta, aby tento Ăştok niÄŤil základny a spokojenost.
TeÄŹ uĹľ onen zmiĹovanĂ˝ prĹŻĹ™ez veteránskĂ˝m fĂłrem. Jedná se o velice ĂşzkĂ˝ vĂ˝bÄ›r. NásledujĂcĂ pĹ™ĂspÄ›vky na sebe nereagujĂ a jsou seĹ™azeny zcela náhodnÄ›. Vše je ponecháno v pĹŻvodnĂm stavu.
Za uvahu opravdu stoji to takticke bombardovani jednotek - treba mechu, to by zmenilo hodne obraz hry, je to ale velka zmena.
Zajimave by bylo i dodat vetsi vyznam tankum - u nich me ale nyni nic nenapada.
bylo by fajn, kdyby se stihacky pouzivaly v mnohem vetsi mire. Ovsem narazime tu na ten samy problem jako u normalniho bombardovani - nedostatecna obrana. Navic ani to mit stihacky neni zarukou tomu, ze se se clovek ubrani proti bombeni, jelikoz stihacky jsou nejvic nicena jednotka pri mechovani. Tedy hraci jsou silne demotivovani je mit. Kdyz si je nekdo poridi, tak o ne pri mechvackach automaticky prijde. Proste mit tak nejak vyvazenou armu - od vseho kousek - se proste nevyplaci.
Tedy jsem rozhodne proti tomu, aby se zavedl novy utok ktery jedine zmensil schopnost hrace jako takoveho se uspesne branit. Navic by tento utok nahraval dosti velkym zemim, jelikoz by dostaly do ruky skvely nastroj proti valecnikum (u nich se na vetsi prestizi stihacky schovaji mnohem snaz nez u mensich zemicek a rozhodne jim neoslabi obranu ) - pred valkou by probombardovali souperovi mechy a dotycny by utrel.
PROTI. Tento navrh ma prilis nedoresenych aspektu. A myslim, ze neni dobre ani vhodne zacinat tvorit navrh odprostred a pak k nemu narychlo dodelavat podminky.
dost jsem nad tim premyslel a napadlo me, ze bysme klidne mohli vzit mechum niceni vojenskejch zakladen a dat to jen jako specialni utok pro stihace-> mechy to nijak neomezi. Vojensky zakladny hrajou podstatnou roli a hraci by si ty stihacky museli drzet. Zaroven to nijak nezkomplikuje WG a tento utok bude zarazen do klasicke war. V globalu to trochu zkomplikuje zivot fundakum na vojaky, ale to je podle me jen dobre
mozna trochu haluz,ale co dat inflirtaci stihackami??mohlo by to inflirtovat zaroven vladu a zaroven pokroky
docela rad bych byl proti, ale neda mi to nez s nejakym podobnym utokem souhlasit.
treba ten utok nazveme "dezorganizace", "takticky nalet" nebo "niceni vojenskych cilu"
efekt:
snizovani spokojenost, ovsem nikoliv drasticke, asi neco okolo urovne prodeje drog nebo lehce vice,
niceni zakladen slabsi nez u nocnich tazeni
ohledne obrany proti utoku:
at je o neco malo tezsi provest tento utok nez klasicke bombardovani
efekty at jsou podle toho, jak projdu (v rozmezi treba 30-100% maximalniho efektu)
a posledni dodatek:
zvysit soucasne narocnost sabotaze stihacek
snizit ztraty stihacek pri mechovani (bud pokrokem opevnene vojenske zakladny - ktery zaroven i snizi ztraty zakladen i pri tomto utoku, nebo pokrokem protiletecka obrana, ktery o 20-50% snizi ztraty nasich stihacek pri nepratelskych utocich, at je ten pokrok opravdu uzitecny, k protiletadlovce bych ale doplnil napr. 5% snizeni spokojenosti a snizil to, kolik zere penizku)
byl bych pro nÄ›co,kde nebude slovo bombardovánĂ z dĹŻvodu omylu.. Nálet, nebo LeteckĂ˝ Ăştok.. prostÄ› hlavnÄ› ne bombenĂ
Položil jsem dvě otázky hráči Sifilis, z aliance BumBum, který toho má na svém kontě mnoho odbombeno.
JakĂ˝ je tvĹŻj názor na taktickĂ˝ nálet ? Mohl bys ho porovnat s bombardovánĂm?
Klasický bombing je o moc lepšà co se týká efektivity. Srovnávat se to nedá, neboť když mi da někdo 10 taktických, a dá mi dolů 1000 voj. zakladen,
nasere mÄ› to stejnÄ›, jako kdyĹľ mi da nÄ›kdo 10 bombeni a da mi dolĹŻ 2k-3k budov. TaktickĂ˝ nálet je jen obohacenĂm hry, kterĂ© ale admidum vĹŻbec nevyšlo.
MÄ›li by se spĂše starat o dĹŻleĹľitÄ›jšà vÄ›ci neĹľ je taktickĂ˝ nálet. NavĂc bombit nÄ›koho online je to najkrásnÄ›jšà co znám. HlavnÄ› kdyĹľ potom pĹ™ibĂvajĂ
nahoře v rohu ty krasné obaláčky s pláčem oběti :-D.
Co si myslĂš o stále se rozširujĂcĂm zvyku lidĂ psát si do válek a pod aliance "taktickĂ˝ nálet 5/24 hod" ?
OmezenĂ taktickĂ˝ch náletĹŻ je ĂşplnÄ› nepodstatnĂ©... 5/24h zem...PĹ™iznám se, Ĺľe se nedĂvám pĹ™ed Ăştokem nÄ›komu do konfliktĹŻ kolik
taktickĂ˝ch na nÄ›ho šlo...Jak by na nÄ›ho pĹ™edtĂm šlo 15, já mu tÄ›ch 5 dám bez jakĂ©hokoliv zaváhánĂ. Je to to samĂ© jako omezovánĂ sabotážĂ...zakázat
robokratovi taktickĂ˝ nálet na fundu, je jako zakázat bouránĂ mechĹŻ fundovi na robokrata...Ale co sa tĂ˝ka omezenĂ, nedĂvám se na to...Dám takt.
bombingĹŻ i 20 dokuÄŹ cĂl nebudu mĂt tam kde chcĂ...
A co si myslĂte vy ? souhlasĂte se Sifilem ? Pište svĂ© názory do komentářů :-)...
Na závÄ›r bych chtÄ›l podÄ›kovat hráčům fuji00 a Tayger za spolupráci. DĂky hoši :-D.
|