ZákladnĂ meznĂky pokrokĹŻ obecnÄ›:
9. věk:
Během tohoto věku byly do hry poprvé implementovány pokroky.
Historicky prvnĂm pokrokem byla "Jednotka mech", tedy dnešnĂ Produkce mechĹŻ. V prĹŻbÄ›hu tohoto vÄ›ku postupnÄ› pĹ™ibĂ˝valy dalšà pokroky.
NároÄŤnost pokrokĹŻ se poÄŤĂtala podle vzorce (rozloha/5000) + (prestiĹľ/1 000 000)
Rozlišovaly se 3 typy pokroků.
Společenské (S)
KonstrukÄŤnĂ (K)
Technologické (T)
ZvláštnostĂ bylo, Ĺľe narozdĂl ode dneška mÄ›ly mĂt tyto pokroky podle mne velmi zajĂmavĂ© vlastnosti. Tyto vlastnosti nikdy sice nefungovaly, takĹľe se od jejich realizace nakonec odstoupilo, ale pro zajĂmavost jistÄ› za zmĂnÄ›nĂ stojĂ.
U spoleÄŤenskĂ˝ch pokrokĹŻ mÄ›la bĂ˝t tato vlastnost - pokud byla spokojenost zemÄ› nižšà neĹľ 80%, mÄ›la bĂ˝t urÄŤitá šance, Ĺľe lidĂ© nÄ›kterĂ˝ spoleÄŤenskĂ˝ pokrok zrušĂ.
PĹ™i dobytĂ normálnĂm Ăştokem mÄ›la bĂ˝t šance, Ĺľe se od napadenĂ©ho technologickĂ˝ pokrok nauÄŤĂme, pĹ™esto Ĺľe bychom nemÄ›li pĹ™edchozĂ pokroky.
28. věk:
Zavedeno prestižnà omezenà některých pokroků:
Minimálně 600k prestiže je potřeba na Nukleárnà rakety, Družice a Androidy.
NejmĂ©nÄ› 1200k prestiĹľe je potĹ™eba na HraniÄŤnĂ pevnosti, BezpeÄŤnostnĂ senzory, MÄ›sĂÄŤnĂ základnu a FĂşznĂ elektrárny.
Zaveden nový typ pokroků: Mimozemské (M)
30. věk:
- S poÄŤtem vynazelenĂ˝ch pokrokĹŻ roste nároÄŤnost dalšĂch pokrokĹŻ, dále nároÄŤnost pokrokĹŻ se nezaokrouhluje na celĂ© ÄŤĂslo.
NároÄŤnost pokrokĹŻ se spoÄŤĂtá jako: 2 + pokrokĹŻ/4 + rozloha/10 000 + prestiĹľ/1 000 000
31. věk:
- Opět změněn vzorec na výpočet NP: 2+ počet pokroku/5 + rozloha/10 000 + prestiž/1 000 000
- SpoleÄŤenskĂ© pokroky se nebudou zapoÄŤĂtávat do NP.
Jak se zvyšoval počet vynalezenà nutný k dosaženà minimálnà ceny pokroků: | --- | 9. věk | 21. věk | 27. věk | 44. věk | Technologické | 80 zemà (pokles ceny o 1% za 1 vynalezenou zem) | 160 zemà (pokles o 0,5%) | 320 (pokles o 0,25%) | 640 (pokles o 0,125%) |
KonstrukÄŤnĂ | 300 (pokles o 0,2%) | 600 (pokles o 0,1%) | 1200 (pokles o 0,05%) | 2400 (pokles o 0,025%) |
Stromy pokrokĹŻ |
StarĂ˝ strom pokrokĹŻ | NovĂ˝ strom pokrokĹŻ |
| |
|
Co to byly alianÄŤnĂ pokroky?
DalšĂm typem pokrokĹŻ byly alianÄŤnĂ pokroky, kterĂ© byly do hry implementovány ve 32. vÄ›ku. Byl to prvnĂ a zároveĹ poslednĂ vÄ›k, ve kterĂ©m se vyskytly.
Samotná myšlenka na vytvoĹ™enĂ alianÄŤnĂch pokrokĹŻ vznikla jiĹľ ve 21. vÄ›ku.
MÄ›ly to bĂ˝t pokroky zvĂ˝hodĹujĂcĂ velkĂ© aliance. Na zkoušku byly mezi ali pokroky zaĹ™azeny tyto dva: Pacifismus a VojenskĂ˝ stát. BÄ›hem stejnĂ©ho dne admini svĂ© rozhodnutĂ pĹ™ehodnotili a ali pokrokem se nakonec mĂsto Pacifismu stalo KulturnĂ centrum.
Původnà vize byla, aby země, které některý z těchto pokroků vynaleznou, dostaly bonus za tyto pokroky až poté, co stejný pokrok bude zároveŠminimálně 6 členů aliance.
Po tĂ˝dnu vÄ›ku se však ukázalo, Ĺľe ali pokroky moc pĹ™etěžujĂ server a aby byl alianÄŤnĂ pokrok aktivnĂ, staÄŤilo jiĹľ pouze to, aby aliance byla o 6 a vĂce lidech. JiĹľ se tedy jednalo pouze o poÄŤet zemĂ v alianci, nikoliv o poÄŤet vynalezenĂ jako pĹŻvodnÄ›.
Po 32. věku však následovaly 2 mezihry a již po té prvnà se ali pokroky nadobro zrušily.
Vývoj jednotlivých K pokroků: Nanotechnologie - ve hře od 9. věku |
|
Počátečnà efekt 180% maximum Automatizace továren
-20% ztráty jednotek
Efekt se dodnes nezměnil.
Původnà cena 2000 Automatizace továren
Cena se dodnes nezměnila.
|
Jaderné elektrárny - ve hře od 9. věku |
|
Počátečnà efekt 200% maximum Energetiky
nebezpečà havárie jaderné elektrárny
Efekt se dodnes nezměnil.
PĹŻvodnĂ cena 2000 Energetika
Cena se dodnes nezměnila.
|
Nukleárnà zbraně - ve hře od 9. věku |
| PočáteÄŤnĂ efekt část produkovanĂ˝ch raket bude nukleárnĂch
PĹŻvodnĂ cena 2000 Produkce raket
Cena se dodnes nezměnila.
PodmĂnky pro vynalezenĂ
Jaderné elektrárny
Efekt dnes
umožnà produkovat nukleárnà a EMP rakety
EMP rakety zavedeny ke 37. věku
PodmĂnky pro vynalezenĂ dnes
Jaderné elektrárny
PrestiĹľ zemÄ› alespoĹ 600k.
|
Družice - ve hře od 9. věku |
| PočáteÄŤnĂ efekt +10% sĂla Ăştoku
+50% sĂla agentĹŻ pĹ™i infiltraci
95% maximum Protiraketové obrany
PĹŻvodnĂ cena 10 000 VĂ˝zkum vesmĂru
Cena se dodnes nezměnila.
PodmĂnky pro vynalezenĂ Nanotechnologie
ÄŚasovĂ˝ vĂ˝voj Ke 25. vÄ›ku zavedena zmÄ›na, namĂsto +10% sĂly Ăştoku pokrok pĹ™idává +5% do sĂly a +5% do obrany.
Efekt dnes +5% sĂla armády
+50% sĂla agentĹŻ pĹ™i infiltraci
95% maximum Protiraketové obrany
PodmĂnky pro vynalezenĂ dnes Nanotechnologie
PrestiĹľ zemÄ› alespoĹ 600 k.
|
Androidi - ve hře od 9. věku |
| PočáteÄŤnĂ efekt umoĹľnĂ androidy v populaci (pokud jich budete mĂt pĹ™es 50%, mĹŻĹľete ĹľĂt v Robokracii)
+10% maximálnĂ efekt všech technologiĂ
-5% spokojenost
Efekt se dodnes neměnil.
Původnà cena 10 000 Produkce továren
Cena se dodnes nezměnila.
PodmĂnky pro vynalezenĂ TajemstvĂ mozku
Jednotka mech (Dnešnà produkce mechů)
PodmĂnky pro vynalezenĂ dnes TajemstvĂ mozku
Produkce mechĹŻ
PrestiĹľ zemÄ› alespoĹ 600 k.
|
Fúznà elektrárny - ve hře od 9. věku |
| Počátečnà efekt 500% maximum Energetika
havárie jadernĂ© elektrárny uĹľ nehrozĂ
PĹŻvodnĂ cena 40 000 Energetika
(základ je minimálně 600 000)
PodmĂnky pro vynalezenĂ MÄ›sĂÄŤnĂ základna
Nukleárnà zbraně
- PĹŻvodnÄ› byl typ pokroku TechnologickĂ˝
Časový vývoj
11. věk
stojĂ minimálnÄ› 800k technologiĂ Energetika (mĂsto 600k)
zvyšuje efekt energetiky pouze na 400% mĂsto 500%
13. věk
Pokrok FĂşznĂ elektrárny oslaben na polovinu: Zlepšà maximum Energetiky jen na 300% (dĹ™Ăve 400%), stojĂ 400k technologiĂ Energetika (dĹ™Ăve 800k)
20. věk
zavedenĂ kartiÄŤky
21. věk
Už nejsou k dostánà od UFO.
38. věk
Převedenà pokroku fúznà elektrárny na konstrukčnà pokrok.
Efekt dnes 300% maximum Energetika
nehrozà jaderná katastrofa
Cena dnes počáteÄŤnĂ cena je 400 000 technologiĂ, NP nemá vliv
PodmĂnky pro vynalezenĂ dnes MÄ›sĂÄŤnĂ základna
Nukleárnà zbraně
PrestiĹľ zemÄ› alespoĹ 1200 k.
|
Vojenská akademie - ve hře od 20. věku |
| PočáteÄŤnĂ efekt umoĹľnĂ zmÄ›nit schopnost generála uĹľ pĹ™i jeho 50k zkušenostech (mĂsto 100k)
PĹŻvodnĂ cena 2M
PodmĂnky pro vynalezenĂ
Hodnost alespoĹ PoruÄŤĂk letectva (7), tzn. alespoĹ 250k zkušenostĂ za celĂ˝ vÄ›k
nelze vynaleznout pokud už země má Pacifismus
Časový vývoj 22. věk
4. generál - mĹŻĹľe pĹ™ijĂt, pokud máte pokrok Vojenská akademie a hodnost alespoĹ Kapitán gardy (9), která je za 600k zkušenostĂ.
24. věk
Pokrok Pacifismus se nynĂ vyluÄŤuje s VojenskĂ˝m státem. PĹ™estává se vyluÄŤovat s Vojenskou akademiĂ.
Efekt dnes umožnà změnit schopnost generála už při jeho 50k
při hodnosti alespoŠ9.(Major) umožnà dostat 4. generála
Cena dnes5 000 technologie SĂla zbranĂ
PodmĂnky pro vynalezenĂ dnes Hodnost alespoĹ PoruÄŤĂk letectva (7), tzn. alespoĹ 250k zkušenostĂ za celĂ˝ vÄ›k
|
Hraničnà pevnosti - ve hře od 21. věku |
| Počátečnà efekt +10% obrana armády
zisky ĂşzemĂ a zbožà pĹ™i obranÄ› snĂĹľeny o 20%
Počátečnà cena 20 000 technologie Rychlost stavby.
Cena zůstala dodnes nezměněna.
PodmĂnky pro vynalezenĂ Nanotechnologie
Vývoj 22. věk tento pokrok spotřebuje každé kolo 2$ za 1km2
31. věk
Zavedena možnost pokrok zrušit za poplatek [rozloha zeme]*1000$).
Efekt dnes +10% obrana armády zisky ĂşzemĂ a zbožà pĹ™i obranÄ› snĂĹľeny o 20% lze zrušit (cena za zrušenĂ = [rozloha zeme]*1000$) - zavedeno ve 31. vÄ›ku
spotřebuje 2$/km2 za kolo
PodmĂnky dnes
Nanotechnologie
PrestiĹľ zemÄ› alespoĹ 1200k.
|
Protiletecká obrana - ve hře od 28. věku |
| Počátečnà efekt
Dvojnásobná obrana bunkrĹŻ proti bombardovánĂ
+20% ztráty nepřátelskĂ˝ch stĂhaÄŤek ve všech ĂştocĂch
spotřebuje 2$/km2 za kolo.
PočáteÄŤnĂ cena 10 000 technologie SĂla zbranĂ
Časový vývoj 31. věk
Zavedena možnost pokrok zrušit za poplatek [rozloha zeme]*1000$).
38. věk
LevnÄ›jšà pokrok Protiletadlová obrana - 5.000 ZlevnÄ›no kvĹŻli omezenĂ pĹ™epadĹŻ. DoteÄŹ bylo pokrok moĹľnĂ© dostat aĹľ pozdÄ› ve vÄ›ku a byl málo vyuĹľĂvanĂ˝.
Efekt dnes Dvojnásobná obrana bunkrů proti bombardovánà a taktickém náletu
+20% ztráty nepřátelskĂ˝ch stĂhaÄŤek ve všech ĂştocĂch
-20% budov zniÄŤeno pĹ™i bombardovánĂ
lze zrušit (cena za zrušenà = [rozloha zeme]*1000$) - zavedeno ve 30. věku
spotřebuje 2$/km2 za kolo.
Cena dnes 5 000 technologie SĂla zbranĂ
|
Opevněné vojenské základny - ve hře od 28. věku |
|
PočáteÄŤnĂ efekt -50% vojenskĂ˝ch základen zniÄŤeno pĹ™i noÄŤnĂm taĹľenĂ a zásahu konvenÄŤnĂ raketou
PočáteÄŤnĂ cena 4000 tech SĂla zbranĂ. Cena zĹŻstala dodnes nezmÄ›nÄ›na.
Efekt dnes
-50% vojenskĂ˝ch základen zniÄŤeno pĹ™i noÄŤnĂm taĹľenĂ, taktickĂ©m náletu a zásahu konvenÄŤnĂ raketou
|
Nejvyššà budova světa - ve hře od 28. věku |
| PočáteÄŤnĂ efekt Nejvyššà budova (základnĂ výška 500m) svÄ›ta zvedne zemi pĹ™Ăjmy o 30%.
Pokud je pĹ™ekonána, stává se z nĂ BĂ˝valá nejvyššà budova svÄ›ta a zvedá pĹ™Ăjmy jen o 10%.
KaĹľdá dalšà budova je o 2m vyššà a o 50k$ dražšĂ.
Jde postavit vĂcekrát, efekt se nesÄŤĂtá, ale máte bonus za nejvyššà budovu.
Cena tohoto pokroku neklesá i když je Konstrukčnà (K).
Efekt se dodnes neměnil.
Počátečnà cena 4000000 dolarů. Cena zůstala dodnes nezměněna.
Vývoj Od 31. věku lze pokrok bezplatně zrušit.
Od 37. věku lze vynalézt až od 600k prestiže.
|
|