autorem článku je Erethil II. (#229982)
____________________________________________
ZdravĂme hráče v novĂ©m vÄ›ku,
jistÄ› jste si všimli, Ĺľe byl pĹ™ed pár vÄ›ky obnoven veteránskĂ˝ tĂ˝m pod vedenĂm Lorda Biryho, jehoĹľ Ăşkolem je pracovat na zpestĹ™enĂ a vyváženĂ hry. Jejich snaĹľenĂ pĹ™ineslo ovoce a my se tak mĹŻĹľeme tento vÄ›k těšit z nÄ›kolika hernĂch novinek. NeĹľ si je podrobnÄ›ji rozebereme, pojÄŹme se zeptat na pár otázek samotnĂ©ho Lorda Biryho.
Ahoj Biry, jak jsi se vlastně dostal k vedeni veteránského týmu?
Byl jsem pĹ™i vytvářenĂ tĂ˝mu osloven Wimpem, kterĂ˝ dával dohromady ÄŤleny z bĂ˝valĂ˝ch veteránĹŻ a stal se tedy nejprve jen “řadovĂ˝m” veteránem. ÄŚasem se však ukázalo, Ĺľe kaĹľdĂ˝ tĂ˝m musĂ mĂt velitele a u veteránĹŻ to platĂ dvojnásob. Nejde o presonálnĂ záleĹľitosti, kolegovĂ© jsou skvÄ›lĂ a makajĂ co jim ÄŤas dovolĂ, ale o dotahovánĂ, korigovánĂ a popohánÄ›nĂ jednotlivĂ˝ch zmÄ›n. Ta pĹ™edstava se mi zamlouvala, dostal jsem Wimpovu dĹŻvÄ›ru a funkce byla na svÄ›tÄ› :-)
Nech ÄŤtenáře trochu nakouknout pod pokliÄŤku tvoĹ™enĂ/schvalovánĂ zmÄ›n... kde se nápady berou, jak se o nich diskutuje, kdo schvaluje atd…?
Nápady zaÄŤĂnajĂ v hlavách veteránĹŻ a vybranĂ˝ch ÄŤlenĹŻ admins, kteřà se inspirujĂ zkušenostmi, fĂłrem politiky a rĹŻznĂ˝mi tipy od hráčů, kterĂ© posbĂrali všude moĹľnÄ›.
Pro komunikaci a projektovĂ© Ĺ™ĂzenĂ nám sloužà externĂ fĂłrum, kterĂ© funguje od roku 2006, zaloĹľenĂ© velkĂ˝m guru steamrollerem. Je tam momentálnÄ› necelĂ˝ch 38.000 pĹ™ĂspÄ›vkĹŻ v 3.000 rĹŻznĂ˝ch vláknech. Opravdu velká studnice informacĂ.
PrĹŻbÄ›h implementace novinky je následovnĂ˝: vznikne nápad, kterĂ˝ se v nezaĹ™azenĂ© diskuzi libovolnĂ˝m adminem nadhodĂ a dále se ladĂ, diskutuje, oponuje, nÄ›kdy jde o mÄ›sĂÄŤnĂ handrkovaÄŤky. ProbĂrá se nejen smysluplnost samotnĂ© novinky, ale snaĹľĂme se odhadnout samozĹ™ejmÄ› i dopad na ostatnĂ hernĂ aspekty a chod hry jako takovĂ©. KdyĹľ uĹľ vše vypadá doĹ™ešenĂ©, pĹ™echázĂ se k hlasovánĂ. Co projde hlasovánĂm (momentálnÄ› mám na seznamu 13 adminĹŻ s právem hlasovánĂ) pĹ™edávám Wimpovi na vĂ˝voj, pak probĂhá testovánĂ a zmÄ›na je ve hĹ™e. NovÄ› se snaĹľĂme novinky lĂ©pe komunikovat a vnĂmat reakce hráčů. KdyĹľ novinka neprojde, ale je nÄ›jakĂ˝m zpĹŻsobem zajĂmavá, vracĂm ji ještÄ› k doĹ™ešenĂ.
Máte v rukávu hodně nových nápadů na změny? Je nějaký trend, kterým chcete wg směřovat?
VĹľdy na začátku vÄ›ku vĂme, kterĂ˝m hlavnĂm tĂ©matĹŻm se chceme vÄ›novat a co bychom rádi nasadili do vÄ›ku dalšĂho. ZatĂm toho mám dost, plus se vĹľdy nÄ›co objevĂ v prĹŻbÄ›hu vÄ›ku… aĹĄ uĹľ z našà hlavy a nebo pĹ™ijde nÄ›jakĂ˝ podnÄ›t od hráčů. SnaĹľĂme se pravidelnÄ› pracovat na “balanÄŤnĂch zmÄ›nách”, pod tĂm si mĹŻĹľeme pĹ™edstavit Ăşpravy vlád, bonusĹŻ, reagovánĂ na (ne)populárnĂ strategie apod. Tyto zmÄ›ny jsou dĹŻleĹľitĂ© pro stávajĂcĂ hráče, aĹĄ je ve hĹ™e neustálá dynamika a atraktivita. Zde máme nápadĹŻ pomÄ›rnÄ› hodnÄ›.
Dalšà kategoriĂ jsou “atraktivnĂ novinky”, tam se dajĂ zaĹ™adit tĹ™eba alianÄŤnĂ pokroky vázanĂ© na hodnosti, rozšĂĹ™enĂ medailĂ apod. Zde jsme za kaĹľdĂ˝ nápad velmi vděčnĂ, nenĂ je totiĹľ jednoduchĂ© vymyslet, kdyĹľ principy samotnĂ© hry jsou prostÄ› dobrĂ©.
Co se týče vize, kaĹľdĂ˝ si pĹ™eje, aĹĄ WG hraje co nejvĂce hráčů... samozĹ™ejmÄ› i my. Náš tĂ˝m stojĂ nohama na zemi a pracujeme s tĂm, co je reálnĂ© a v našich moĹľnostech. AktuálnÄ› pracujeme na novĂ©m responzivnĂm vizuálu, aby hranĂ na mobilech bylo jednoduššĂ. Jedná se hlavnÄ› o vizuálnĂ Ăşpravu detailu zemÄ›, aliance, medailĂ a jinĂ˝ch klĂÄŤovĂ˝ch stránek. UvidĂme jak se vše podařà a jak to hráčská komunita pĹ™ijme.
MomentálnÄ› jsem dal podnÄ›t se zamyslet nad komunikacĂ s hráči skrze Facebook, uvidĂme jak se ujme.
NezbĂ˝vá neĹľ popřát aĹĄ se daĹ™Ă.) A teÄŹ uĹľ si pojÄŹme trochu detailnÄ›ji pĹ™edstavit aktuálnÄ› nasazenĂ© novinky.
Ăšprava EMP rakety
Ze statistik vyuĹľĂvánĂ se ukázalo, Ĺľe EMP raketa byla nejmĂ©nÄ› pouĹľĂvána a vÄ›tšina zemĂ ji tvoĹ™ila ÄŤistÄ› pro kartiÄŤku. VěřĂme, Ĺľe zvýšenĂm jejà účinnosti (zniÄŤenĂ 10% technologiĂ a mechĹŻ za pouhĂ˝ch 300 bodĹŻ vĂ˝zkumu) ji pro mnohĂ© hráče zatraktivnĂme a stane se tak plnohodnotnou součástĂ arzenálu bojovĂ˝ch zemĂ..
Omezenà sundavánà neúspěšnými útoky
Hledali jsme Ĺ™ešenĂ, jakĂ˝m zpĹŻsobem zamezit sundávánĂ top zemĂ poslednĂ minuty nebo sekundy pĹ™ed koncem vÄ›ku. PlošnĂ© snĂĹľenĂ ztrát obránce o 90% takĂ© eliminuje kamikaze sundavánĂ, kterĂ©ho jsme byli všichni jiĹľ mnohokrát svÄ›dky. Takto bude potĹ™eba Ăştoky vĂce plánovat. Expy se kvĹŻli medailĂm mÄ›nit nebudou, ale máme na stole moĹľnĂ© posunutĂ limitĹŻ obrannĂ˝ch medailĂ.
Ăšprava zĹ™ĂzenĂ - Republika
Reagujeme souÄŤasnÄ› s GV (GuerillovĂ© války) na aktuálnÄ› nadmÄ›rnĂ˝ poÄŤet hráčů hrajĂcĂch diktaturu a fundamentalismus. Spolu s vylepšenĂm ĂştoÄŤnĂ©ho bonusu a snĂĹľenĂ nechuti k válÄŤenĂ s pokrokem fašismus se nabĂzĂ jako krásná alternativa ke stylu hranĂ diktatury. PĹ™i ÄŤastĂ©m ĂştoÄŤenĂ s krátkou dopĹ™Ăpravou armády spokojenost zĹŻstává poĹ™ad vysoká a vzhledem k efektivnĂ produkci továren se tak z republiky stává ĂştoÄŤĂcĂ mašina.
PasivnĂ aliance
VelkĂ© tĂ©ma souÄŤasnĂ© doby, moĹľná aĹľ pĹ™ehnanĂ©. Strategie jako taková nepĹ™inášà nic špatnĂ©ho, zásobuje trh, dává moĹľnosti zkusit si zahrát nÄ›co jinĂ©ho, produkuje atraktivnĂ cĂle, držà u hry hráče, kteřà jĂ nechtÄ›jĂ jiĹľ vÄ›novat tolik ÄŤasu apod. Ovšem poslednĂ vÄ›ky tento druh aliancĂ vyhrával vcelku bez konkurence a pro nÄ›kterĂ© hráče zaÄŤal bĂ˝t trnem v oku. SpoleÄŤnĂ˝m prvkem vysokĂ© prestiĹľe byla nadmÄ›rná rozloha zĂskaná pomocĂ dobyvaÄŤnĂ˝ch ĂştokĹŻ mimo vyhlášenĂ© války. NÄ›kterĂ© Ăştoky však kvĹŻli malĂ©mu ĂştoÄŤnĂ©mu bonusu byly jiĹľ na hranÄ› ziskovosti. Postih -25% zisku ĂşzemĂ u pacifismu tuto hranu posouvá v neprospÄ›ch pasivek. Efektivita dobĂ˝vánĂ v poslednĂch dnech vÄ›ku nebude jiĹľ tak zajĂmavá, hráči budou muset poÄŤet pĹ™ĂpadnĂ˝ch ĂştokĹŻ navýšit, s vÄ›tšĂma ztráta a vÄ›tšà šancà šlápnutĂ do vosĂho hnĂzda kvĹŻli odvetÄ›.
AlianÄŤnĂ pokroky
NejvÄ›tšà novinka tohoto vÄ›ku, která navazuje na zavedenĂ hodnosti aliance. Princip fungovánĂ alianÄŤnĂch pokrokĹŻ zĹŻstává stejnĂ˝ z minulĂ© doby, tedy ÄŤĂm vĂce zemĂ pokrok v aliancĂ vlastnĂ, tĂm je bonus pokroku vyššà (efekt se násobĂ poÄŤtem vynalezenĂ). Pro vynalezenĂ pokroku je nutnĂ© splnit dvÄ› podmĂnky: dosáhnout alianÄŤnĂ hodnosti a normálnĂ hodnosti zemÄ›. CĂlem se tak stává navýšenĂ kooperace aliance, aby se zvyšovala podpora zisku expĹŻ bÄ›hem hranĂ a pomoc nejslabšà zemi tĂ˝mu pro zisk vyššĂho bonusu z pokroku kaĹľdĂ© zemÄ›.
Museli jsme zároveĹ sáhnout na GuerillovĂ© války, kterĂ© v pĹŻvodnĂm znÄ›nĂ byly velmi silnĂ©. PĹ™i maximálnĂm efektu se jedná o snĂĹľenĂ z +30% produkce vojáku na +20% a z +30% snĂĹľenĂ na +20% sĂly Ăştoku v partyzánskĂ˝ch ĂştocĂch a vniknutĂ do bunkrĹŻ. ZároveĹ komunismus byl extrĂ©mnÄ› silnĂ˝ v rozvÄ›dce, kdy GV generovaly za kaĹľdĂ˝ch 1000km2 kaĹľdĂ© kolo 1 agenta, tuto vĂ˝hodu jsme zrušili. Od GV si slibujeme konkurence schopnou alternativu k fundamentalistovi. Pokud se hráči zamlouvá tahánĂ pĹ™es vojáky, bude velkĂ© dilema, kterĂ© zĹ™ĂzenĂ si zvolit.
StanovenĂ© ĂşrovnÄ› pro odemykánĂ pokrokĹŻ budeme sledovat, jsou nachystanĂ© tak, aby byli motivaÄŤnĂ, rozprostĹ™enĂ© do celĂ©ho vÄ›ku a samozĹ™ejmÄ› hráčům zpestĹ™ili klikánĂ.
DĂky za ÄŤas Biry!
A zároveĹ dĂky tobÄ› a celĂ©mu wg tĂ˝mu, Ĺľe se snaĹľĂte WG drĹľet pĹ™i ĹľivotÄ›.)
Ere
____________________________________________
autorem článku je Erethil II. (#229982)
|