Zde v historii WG nalezneš dějiny WG, přehled o významných událostech, které se ve hře udály.
Odkazy: Starší novinky a informace | WG noviny | Historie WG
FrakÄŤnĂ alianÄŤnĂ spolupráce na GWG - Boj za spoleÄŤnĂ© cĂle |
|||||||||||||||||||||||
Tento článek byl publikován 08:46, 26.05.2012 hráčem Tayger(#14246) ke 73. věku. Byl již přečten 826x, 13 komentářů, průměrná známka 1.9 |
|||||||||||||||||||||||
Část I – Frakce a alianÄŤnĂ spolupráce Dnes si nÄ›co povĂme o samotnĂ˝ch frakcĂch a o alianÄŤnĂ spolupráci. PřÚtÄ› si pĹ™iblĂĹľĂme jednotlivá zĹ™ĂzenĂ. |
|||||||||||||||||||||||
Myšlenka novĂ©ho hernĂho systĂ©mu, kterĂ˝ se nasadil na skomĂrajĂcĂ gold server, se nenarodila pĹ™es noc. RozhodnÄ› nešlo o náhodnĂ˝ akt pĹ™ĂpadnĂ©ho Reensova* pomatenĂ mysli, nĂ˝brĹľ o promyšlenĂ˝ krok, kterĂ˝ nastal právÄ› v ÄŤas, a posunul hráče do novĂ˝ch dimenzĂ hranĂ. Zmapovat všechny zmÄ›ny nebude lehkĂ©, avšak doufám, Ĺľe se vám bude dalšà historickĂ˝ ÄŤlánek po dlouhĂ© dobÄ› lĂbit. Frakce Na planetÄ› Zemi, ÄŤi pĹ™esnÄ›ji na neidentifikovanĂ© kamenitĂ© hroudÄ›, jenĹľ neustále bobtná, se utvoĹ™ilo šest frakÄŤnĂch uskupenĂ, která mezi sebou bojujĂ o celosvÄ›tovou nadvládu. Bohatá, avšak bojechtivá USA, pro produkÄŤnÄ› zaměřená EU, vĂ˝boji povÄ›stná ÄŚĂna, vojensky silnĂ© Rusko, zaostalá Arábie s velkou produkcĂ vojákĹŻ a nechvalnÄ› proslulĂ˝ Cybernet, jehoĹľ rozvÄ›dka budĂ respekt. Ăškol je jednoduchĂ˝: „Frakce musĂ vyhrát v prestiĹľi nad ostatnĂmi!“ K tomuto účelu byl zĹ™Ăzen novĂ˝ ĹľebĹ™ĂÄŤek ÄŤistÄ› pro nÄ›, a takĂ© frakÄŤnĂ fĂłrum, kde se mohli hráči domlouvat na strategii. PodhoubĂ bylo pĹ™ipraveno, zbĂ˝valo pouze zaÄŤĂt frakÄŤnĂ vÄ›k budovat. JednotlivĂ© karty pro frakce byly rozdány takto.
ĂšmyslnÄ› jsem vám sestavil tabulku typu pĹ™edtĂm a potĂ©. To abyste si udÄ›lali pĹ™edstavu o dynamickĂ©m vĂ˝voji po zavedenĂ novĂ©ho systĂ©mu hranĂ. KaĹľdá frakce má svĂ© unikum. NapĹ™Ăklad nižšà žoldy, bonus na jĂdlo ÄŤi technologie, lepšà či horšà obrannĂ˝ bonus. Jakmile si jednu vyberete, tak se pĹ™ed název aliance automaticky pĹ™ipĂše pĂsmenko a symbol zavináče. TĹ™eba aliance SamaJeDoma po vstupu do frakce USA se nynĂ bude jmenovat U@SamaJeDoma. JestliĹľe by vaše srdce k žádnĂ© frakci netĂhlo, byla zde moĹľnost se k žádnĂ© nepĹ™ipojit a zaloĹľit si vlastnĂ alianci, avšak bez zvĂ˝hodĹujĂcĂch bonusĹŻ. Ze začátku se nÄ›kolik takovĂ˝ch aliancĂ skuteÄŤnÄ› objevilo, ale ÄŤasem vymizely zcela. Pro ĂşspÄ›ch ve vÄ›ku byly zkrátka frakce rozhodujĂcĂm ÄŤinitelem. NynĂ se pozornÄ›ji podĂváme do tabulky. Zmizely oblĂbenĂ© vlády. To dalo bonusu za rozmanitost zemĂ v alianci zpÄ›t svĹŻj pĹŻvodnĂ smysl. Ale o alianÄŤnĂ spolupráci pozdÄ›ji. Trochu rozpaky vzbudilo zavedenà –25% ĹľoldĹŻ pro Rusko a bonusu na vĂ˝robu energie ÄŚĂnÄ›, ÄŤĂmĹľ se obÄ› frakce k sobÄ› velmi tÄ›snÄ› pĹ™iblĂĹľily. Avšak velkou ztrátu ve vĂ˝robÄ› energie zaznamenala Arábie, která však vĹľdy patĹ™ila spolu s Evropou k mĂ©nÄ› populárnĂm frakcĂm. Frakce USA, Rusko a ÄŚĂna byly vnĂmány jako nejsilnÄ›jšà bojová uskupenĂ. Cybernet vládl rozvÄ›dce a Evropa s nĂm hrála klĂÄŤovou roli ve farmářskĂ˝ch závodech. Arábie vĹľdy pĹŻsobila spĂše podivĂnsky. Sice v nĂ vystupovali dobĹ™e naexpÄ›nĂ fundamentalistĂ©, jejichĹľ dvanáctky a zetka vzbuzovaly respekt, avšak v obranÄ› je šlo ÄŤasto naÄŤapat na švestkách. Nejednou se stalo, Ĺľe aliance plná diktatur celkem bez problĂ©mĹŻ vymechovala alianci plnou arabskĂ˝ch fundamentalistĹŻ na jedinĂ˝ zátah, a bez velkĂ˝ch ztrát. SamozĹ™ejmostĂ však byla dobrá odpĹ™Ăprava. Pokud se nÄ›jakĂ˝ fundamentalista cukal a oplácel mechovánĂ pĹ™emĂrou sabotážnĂch ĂştokĹŻ, pár dobyvaÄŤnĂ˝ch ĂştokĹŻ jeho odpor rychle zlomilo. To s Cybernetem se válÄŤilo obtĂĹľnÄ›ji. Sice vám nikdo z tĂ©to frakce nemohl ublĂĹľit opÄ›tovnĂ˝m Ăştokem, ale jeho rozvÄ›dka zpĹŻsobila vĹľdy citelnĂ© škody. NÄ›kterĂ˝m hráčům se mohlo dokonce zdát, Ĺľe je tato frakce nebezpeÄŤná a nezdolná zároveĹ, avšak existovalo nÄ›kolik taktik, jak niÄŤenĂ pĹ™ĂpadnĂ˝m egoistickĂ˝m hráčům pĹ™inejmenšĂm znechutit. Ale nespÄ›chejte se závÄ›ry, silnÄ›jšà rozvÄ›dka vám vÄ›tšinou moc nepomohla. VĂce si o frakÄŤnĂch válkách povĂme v nÄ›kterĂ©m z následujĂcĂch dĂlĹŻ tohoto seriálu. FrakÄŤnĂ pravidla KaĹľdá hra má svá pravidla. Ve frakcĂch platĂ, Ĺľe nelze ĂştoÄŤit na ÄŤleny stejnĂ© frakce. Výčet moĹľnostĂ, kam vyhlásit válku, se tedy ještÄ› vĂce zúžil. Pokud aliance vstoupila do nÄ›jakĂ© frakce, nemohla z nĂ uĹľ vystoupit, pouze pokud by se rozpustila a zaloĹľila nová. Dále, vstup do jinĂ© frakce byl limitován poÄŤtem zemĂ, kterĂ© v nĂ jiĹľ jsou. Pokud jejich mnoĹľstvĂ pĹ™ekroÄŤilo hodnotu 20% všech hráčů ve frakcĂch, nelze do nĂ vstoupit, alespoĹ do doby neĹľ se poÄŤet snĂĹľĂ. NÄ›kterĂ˝m hráčům existence tohoto pravidla znepĹ™Ăjemnila Ĺľivot, neboĹĄ v pĹ™ĂpadÄ› ĂştÄ›ku pĹ™ed ĂştoÄŤnĂky nemohli vstoupit do stejnĂ© frakce a uchránit svou zemi pĹ™ed agresĂ. Status pĹ™ebÄ›hlĂka je následnÄ› dorazil. Tato pravidla zabránila pĹ™ĂpadnĂ˝m hromadnĂ˝m pĹ™echodĹŻm aliancĂ do silnÄ›jšà či produkÄŤnÄ› stabilnÄ›jšà frakce ke konci vÄ›ku. V pĹ™ĂpadÄ› pĹ™estupu jednotlivĂ˝ch zemĂ se nezobrazovala kartiÄŤka pĹ™ebÄ›hlĂka v ĹľebĹ™ĂÄŤku, coĹľ jim v mnohĂ˝ch pĹ™Ăpadech znatelnÄ› pomohlo. NajĂt pĹ™ebÄ›hlĂka tedy bylo sice obtĂĹľnĂ©, ale nikoliv nemoĹľnĂ©. JestliĹľe na to byl ÄŤas a hráč oplĂ˝val velkou dávkou trpÄ›livosti, tak staÄŤilo projĂt historii vÄ›tšiny aliancĂ a hned se nÄ›jakĂ˝ ten oslabenĂ˝ cĂl našel. AlianÄŤnĂ spolupráce AlianÄŤnĂ spolupráce pĹ™edcházela frakcĂm. Obsahovala však pĹ™Ăliš mnoho dÄ›tskĂ˝ch nemocĂ. Dalo se pĹ™edpokládat, Ĺľe jejĂ vĂ˝voj bude dlouhĂ˝ a unavujĂcĂ, proto nebylo pĹ™ekvapenĂm, Ĺľe se jednoho dne ĂşplnÄ› zastavil. Princip je jednoduchĂ˝. ÄŚĂm vĂce je v alianci rĹŻznĂ˝ch typĹŻ zemĂ, tĂm vyššà je bonus na vĂ˝robu a spokojenost (aliance byly limitovány poÄŤtem zemĂ, pĹŻvodnÄ› 12, po update z PWG uĹľ jen 10 zemĂ na jednu alianci). Myšlenka sice dobrá, ale v praxi zaostávala za oÄŤekávánĂm, pĹ™esto pĹ™eĹľila i do frakcĂ. Tento styl klikánĂ pĹ™inesl mnohĂ© komplikace. UĹľ krátce po začátku vÄ›ku se ceny komodit extrĂ©mnÄ› zvyšovaly. V pĹŻli vÄ›ku se jĂdlo a energie drĹľely vysoko nad 40$ za kus (farmiÄŤky se tetelily blahem), coĹľ bylo pro vÄ›tšinu zemĂ prakticky neklikatelnĂ© ÄŤi pĹ™Ămo likvidaÄŤnĂ. Sice se dalo na chvĂli uspokojit hladovĂ© krky a technologie z domácĂho trhu, ale po pár kolech bylo dalšà tahánĂ prakticky nemyslitelnĂ©. VynalĂ©zavĂ hráči takĂ© pĹ™išli s myšlenkou zneuĹľitĂ alianÄŤnĂ spolupráce. ZaÄŤali zvát a pĹ™emlouvat do hry neaktivnĂ hráče. Smyslem pozvánky však nebylo klikánĂ po letech, nĂ˝brĹľ jen neaktivnĂ zemÄ› v alianci, která svou existencĂ podpoĹ™ila bonus pro aktivnĂ hráče. PĹ™esto alianÄŤnĂ spolupráce pĹ™inesla Ĺ™adu zajĂmavĂ˝ch inovacĂ, kterĂ© zpestĹ™ily klikánĂ. NapĹ™Ăklad zkrácenĂ ÄŤekánĂ na kolo z 15 min na 12, dĂky tomu byl i celĂ˝ vÄ›k kratšĂ. ZapisovánĂ pouze vĂ˝sledkĹŻ aliancĂ na konci vÄ›ku. TĂm odpadl smysl hranĂ na jednoho, protoĹľe pro historii byl dĹŻleĹľitÄ›jšà úspÄ›ch celĂ© aliance nikoliv jen jednoho ÄŤlena. SamozĹ™ejmÄ›, Ĺľe i tak se objevovala podpora jen jednĂ© farmy v alianci, ale nenabĂ˝vala takovĂ©ho rozmÄ›ru, jako tomu bylo dĹ™Ăve. TĂm bych prozatĂm uzavĹ™el povĂdánĂ o ÄŤtrnácti vÄ›cĂch FrakÄŤnĂ alianÄŤnĂ spolupráce. PřÚtÄ› si povĂme nÄ›co bližšĂho o jednotlivĂ˝ch zĹ™ĂzenĂch, kterĂ© doznaly kosmetickĂ©, ale i velmi podstatnĂ© zmÄ›ny. TĹ™eba takĂ© stihneme mezi alianÄŤnĂ a frakÄŤnĂ vztahy. * Reenns - bĂ˝valĂ˝ vedoucĂ informaÄŤnĂho tĂ˝mu, potĂ© vĂceadmin a následnÄ› admin |